Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

Κυκλοφοριακή Αγωγή

         Δήμος Μακρακώμης    
              Δημοτική Παράταξη                              Νέα Σελίδα                                                                                         
Προς το
Δημοτικό Συμβούλιο



Ε  Ι  Σ  Η  Γ  Η  Σ  Η


Θέμα:    Λειτουργία Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής

Ι Σ Τ Ο Ρ Ι Κ Ο

          Το 1988, μετά από πρόταση του υπογράφοντος, η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου των Απανταχού Κλωνιωτών «Ο Άγιος Παντελεήμων», αποφάσισε ομόφωνα και εξουσιοδότησε το Κοινοτικό Συμβούλιο να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την κατασκευή Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής στο χωριό μας.
          Το Κοινοτικό Συμβούλιο, μετά από πρόταση του τότε Προέδρου κ. Κωνσταντίνου Γίδα, παραχώρησε τον περιβάλλοντα χώρο του Δημοτικού Σχολείου, για την εκτέλεση του έργου.
Το 1989, η ΕΛΠΑ ανταποκρίνεται στο αίτημά μας και οι μηχανικοί της εκπονούν την πρώτη μελέτη Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής, αλλά η Πολιτεία δεν χρηματοδότησε την κατασκευή του έργου, είτε γιατί δεν αντιλαμβανόταν το μέγεθος του προβλήματος, είτε υπηρετώντας πολιτικές σκοπιμότητες.
          Το 1996, με πρωτοβουλία του 3ου Ε.Π.Σ. Χαλανδρίου, πραγματοποιήθηκε Εσπερίδα στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, παρουσία εκπροσώπων της Κυβέρ-νησης, του Πολυτεχνείου, των ασφαλιστικών, κατασκευαστικών και εισαγωγικών εταιρειών, συνδικαλιστικών φορέων κ.ά. Παρουσιάστηκαν αναλυτικά στοιχεία:
(α)      Οι αιτίες που προκαλούν τα τροχαία ατυχήματα.
(β)      Δημογραφικά
(γ)      Οικονομικά (δαπάνες ασφαλιστικών εταιρειών και ασφαλιστικών ταμείων) και
(δ)      Το κοινωνικό πρόβλημα
          Οι αιτίες πολλές: το ακατάλληλο οδικό δίκτυο, η έλλειψη σήμανσης, η κατάσταση των οχημάτων, οι καιρικές συνθήκες, αλλά πάνω απ’ όλα η ψυχική κατά-σταση, η επιπολαιότητα και η ικανότητα του οδηγού, που κατευθύνει το άψυχο μέσο και το μετατρέπει, από μέσο εξυπηρέτησης για την μεταφορά αγαθών και προσώπων, σε φονικό όπλο και μέσο επίδειξης και αυτοκαταστροφής.
          Κάθε χρόνο, αποδεκατίζεται μία κωμόπολη.
Παραθέτω πρόσφατα στοιχεία: Το έτος 2008, έχασαν τη ζωή τους 1.522 άνθρωποι. Το 50,7% δεν φορούσαν ζώνες ασφαλείας και κράνος. Οι 258 ήταν πεζοί. Για το 23,1% δεν διαπιστώθηκε αν χρησιμοποιούσαν προστατευτικά μέσα. 570 θάνατοι αποδίδονται σε εκτροπή, πρόσκρουση και ανατροπή των οχημάτων τους. Το έτος 2009, 1.463 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, 1.669 τραυματίστηκαν σοβαρά, 16.683 ελαφρά τραυματισμένοι.
Το 1996, η καταβολή αποζημιώσεων στις οικογένειες των θανόντων ή των μονίμων αναπήρων, οι αποζημιώσεις για υλικές ζημίες και η αποκατάσταση βαριά τραυματισμένων, στοίχισε στις ασφαλιστικές εταιρίες 220 δις δραχμές και στα ασφαλιστικά ταμεία 60 δις δραχμές, για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και νοσηλεία.
          Σε όλα τα ανωτέρω, προστίθεται και ο ανθρώπινος πόνος. Ο πόνος για τα θύματα και τις οικογένειές τους είναι ανυπολόγιστος. Οι συνέπειες, τόσο για τα θύματα που χάνουν τη ζωή τους, όσο και γι’ αυτούς που επιζούν και τις οικογένειές τους, δεν είναι μόνο βραχυπρόθεσμες, αλλά και μακροχρόνιες. Η απώλεια ποιότητας ζωής, οι αναπηρίες που προκύπτουν, αποτελούν μία κατάσταση που προκαλεί συχνά μόνιμη οδύνη σε όλους.
          Για να αμβλυνθούν όλα τα ανωτέρω, η Πολιτεία έπρεπε να εισάγει στην Α/βάθμια Εκπαίδευση το μάθημα της Κυκλοφοριακής Αγωγής και να κατασκευάσει Πάρκα.
Ο τότε υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Χάρης Καστανίδης, ο οποίος παρίστατο στην Εσπερίδα, δεσμεύτηκε και μετά από δύο έτη, ολοκληρώθηκε η μελέτη από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και χρηματοδοτήθη-κε η κατασκευή Πάρκων Κυκλοφοριακής Αγωγής.
            Η προσπάθεια και το όνειρο 9 ετών, έγινε πραγματικότητα.
          Η εκπαίδευση, ιδιαίτερα στην παιδική και εφηβική ηλικία, η τήρηση του ΚΟΚ από πεζούς και οδηγούς, η επιβολή κυρώσεων στους παραβαίνοντες τις διατάξεις του ΚΟΚ από τους καθ’ ύλην αρμόδιους φορείς, ο επανέλεγχος των οδηγών μετά την εμπλοκή τους σε τροχαίο ατύχημα και η χορήγηση άδειας ικανότητας με τη σύμφωνη γνώμη ψυχιάτρου, η βελτίωση του οδικού δικτύου, η επιβολή κυρώσεων στους φορείς που έχουν την ευθύνη κατασκευής, συντήρησης και αποκατάστασης ζημιών στο δημοτικό, επαρχιακό και εθνικό δίκτυο, με την καταβολή αποζημιώσεων στους παθόντες, είναι βασικές προϋποθέσεις για τη μείωση του τροχαίου ατυχήματος.
          Το 1896, καταγράφηκε ο πρώτος θάνατος, λόγω οδικού δυστυχήματος και ο ιατροδικαστής είχε τότε γράψει: «Αυτό δεν πρέπει ποτέ να συμβεί ξανά». Σήμερα, τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την 9η συχνότερη αιτία θανάτου.
          Καλούμαστε να επιδείξουμε υπευθυνότητα, σύνεση και πολιτική βούληση και να λειτουργήσουμε επιτέλους το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στο Κλωνί, το οποίο κατασκευάστηκε για να εξυπηρετεί τους εκπαιδευτικούς σκοπούς της Α/βάθμιας Εκπαίδευσης των τ. Δήμων Σπερχειάδας, Μακρακώμης, Υπάτης και Αγίου Γεωργίου.
            Είναι χρέος να παιδεύουμε σωστά τα παιδιά μας, είναι υπέρτατο χρέος μας να προστατεύουμε τη σωματική τους ακεραιότητα και τη ζωή τους από τα τροχαία ατυχήματα, αλλά και από άλλους κινδύνους που ελοχεύουν.
            Π ρ ο τ ε ί ν ω :
(α)      Να εκπαιδεύσει ο Δήμος μόνιμο υπάλληλο για την λειτουργία του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής και
(β)      Να διαθέσει σταδιακά πόρους για την κατασκευή εξέδρας, την κατασκευή χώρου φύλαξης του εξοιπλισμού και άμεσα για την ηλεκτροδότηση του Πάρκου.
Προέχει η ασφάλεια των παιδιών!

Ο Δημοτικός Σύμβουλος



Αθανάσιος Ν. Μαγουλάς


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου